692 300 830Pn - Pt   9:00 - 20:00
Czy warto ważyć się codziennie?

Czy warto ważyć się codziennie?

Kiedy rozpoczynasz proces redukcji tkanki tłuszczowej, z równoczesną zmianą diety i wprowadzeniem aktywności fizycznej, korci Cię, aby sprawdzać efekty tych działań. Przecież tak się starasz, gotujesz, biegasz na zakupy, do siłowni, więc widoczne efekty jeszcze bardziej Cię zmotywują. A co będzie jak waga ani drgnie? Poddasz się? Jak często więc, powinno odbywać się ważenie, aby prawidłowo kontrolować postępy?

Nasz organizm i jego działanie zależne jest od wielu czynników. Dieta, aktywność fizyczna, sen, nawadnianie, stres, pogoda i wiele innych- mają wpływ na jego funkcjonowanie. Jeśli więc będziesz krócej spać, danego dnia mniej wypijesz wody lub w przypadku kobiet jesteś przed okresem, albo zważysz się wieczorem po całym dniu a nie rano na czczo, waga może wzrosnąć. A Ty zadasz sobie pytanie co robię źle!? Odpowiedź brzmi prawdopodobnie nic, bo ważyć powinniśmy się:

-maksymalnie 1 raz w tygodniu,

-o tej samej porze (najlepiej rano na czczo, po porannej toalecie)

-w samej bieliźnie,

-nie bezpośrednio po wysiłku fizycznym.

Ważne jest aby oprócz pomiarów wagi w domowym zaciszu, wykonać 1-2 razy w miesiącu pomiary składu ciała profesjonalnym medycznym analizatorem np. w gabinecie dietetyka. Dzięki temu dowiemy się jaka jest zawartość wody, mięśni i tłuszczu, a także tłuszczu wisceralnego.

Jeśli pomimo starań nie schudniesz w ciągu miesiąca nawet 1 kg, zgłoś się do dietetyka. Być może masz źle dobraną dietę lub coś blokuje spalanie Twojej tkanki tłuszczowej. Dietetyk przeprowadzi z Tobą wywiad żywieniowy i zdrowotny i zaproponuje jakie badania możesz zrobić aby wykluczyć czynniki hamujące spadek wagi lub zasugeruje wizytę u odpowiedniego specjalisty.

Close Menu
×
×

Koszyk

%d bloggers like this: