Jagody są nie tylko pyszne, zdrowe ale też małokaloryczne! Szklanka tych owoców to zaledwie 59kcal, a bogactwo witamin i minerałów ogromne! Dlatego powinny znaleźć się w każdej diecie!

Jagody wykorzystuje się do produkcji różnych leków, a przyznacie że jest to pyszny lek. Regulują poziom cukru we krwi, są składnikiem wielu suplementów okulistycznych, m.in. dla zmęczonych oczu. Zamiast łykać proszki, zjedz świeże jagody, można je też zamrozić lub zrobić przetwory na zimę!

Pamiętajmy o tym, aby jeść owoce i warzywa sezonowe! Jedząc je, dostarczamy organizmowi ogromne bogactwo. Dla łakomczuchów też się przydadzą – obniżają poziom „złego” cholesterolu i podnoszą poziom „dobrego” we krwi. Zawierają selen, cynk, miedź i mangan, oraz witaminy C, A, B, PP, a także błonnik, który pomaga usuwać cholesterol z przewodu pokarmowego razem z toksynami i kwasami żółciowymi, zanim przenikną one do krwi.

Dawno, dawno temu, kiedy nie było jeszcze antybiotyków, jagody służyły do walki z różnymi zakażeniami, nawet gronkowcem! Dzieciom do dziś zaleca się spożywanie jagód podczas kuracji m.in. przeciw owsikom. Napar z suszonych owoców jagód działa uspokajająco i przeciwbólowo, a także dzięki garbnikom daje ulgę podczas biegunkom. Syrop natomiast leczy kaszel i infekcje układu oddechowego. Warto wspomnieć, że sok z jagód jest uznawany za antidotum na zatrucia, gdyż wychwytuje z organizmu wszelkie toksyny- jest więc niezbędny w diecie oczyszczającej!

Przepisy na dania z jagodami:

Makaron z jagodami i serkiem wiejskim (dla 1 osoby)

310kcal, 23g białka, 5,5g tłuszczu, 42g węglowodanów

Składniki: makaron pełnoziarnisty penne ugotowany – 1 szklanka, jagody- pół szklanki, 1 serek wiejski light o zawartości tłuszczu 3 %. Sposób przygotowania: makaron ugotować sl’dente, wypłukać jagody, posypać makaron, wymieszać z seriem wiejskim, można wymieszać serek z jedną łyżeczką miodu.

Koktajl oczyszczający na dzień dobry (dla 1 osoby)

236 kcal, 12g białka, 5g tłuszczu, 47g węglowodanów

Składniki: szklanka kefiru, szklanka jagód, łyżeczka miodu, 2 łyżki otrębów pszennych. Sposób przygotowania: w blenderze zmiksować składniki.