Jak radzić sobie z przesileniem wiosennym

Zmiany towarzyszące przyrodzie w okresie przejścia z zimnej aury do wiosennego rozkwitu mogą znacząco odbić się na reakcjach naszego organizmu. Wydłużenie się dnia względem nocy, przestawienie czasu na letni bezwzględnie wzmaga naszą aktywność. Wczesne wstawanie, dłuższy dzień sprawia, że szybko może dopaść nas zmęczenie, senność, osłabienie, a nawet rozdrażnienie i problemy z koncentracją. Jak sobie z tym radzić?

Wyczerpany organizm ma braki witamin takich jak B, A, D, E oraz braki magnezu i żelaza. Zalecane jest wtedy spożywanie więcej owoców, ryb, jaj, warzyw szczególnie zielonych oraz drobiu. Niezwykle istotne jest też nawadnianie, pij dużo wody najlepiej z cytryną, limonką.

Namawiam również do przełamania własnych słabości poprzez wyjście z domu, spacer oraz jakikolwiek ruch: tlen, słońce- to jest to czego nam brakuje. Aktywność oraz rześkość wiosennego powietrza mogą być najlepszym lekarstwem na ospałość po długiej zimie. Tak więc sen zimowy dobiegł końca. Czas na pobudkę oraz aktywność połączoną z prawidłową dietą.