Coraz więcej dzieci uprawia sport, nie tylko dla zabawy. Od niej, zwykle wszystko się zaczyna, ale gdy rodzic lub trener widzi potencjał, zabawa szybko przekształca się w coś na kształt profesjonalizmu. Ważne jest to, że nie powinniśmy skupiać się tylko na drogim sprzęcie, stroju, indywidualnych treningach czy fizjoterapii, ale również na żywieniu naszego małego, rozwijającego się sportowca. Ostatecznie niewiele z nich zostanie sportowcami zawodowymi, ale nawyki i przekonania na temat żywienia, suplementacji i samej aktywności fizycznej, będą miały duży wpływ na ich zdrowie i wagę przez całe życie.

Dlatego rodzice, trenerzy i nauczyciele powinni wykorzystać zainteresowanie dzieci sportem i uświadamiać im rolę prawidłowego żywienia w kwestii rozwoju, wydajności i regeneracji. Młody organizm potrzebuje więcej energii i składników odżywczych, niż dorosły, ponieważ cały czas się rozwija. Dzieci sportowcy, mają dodatkowo obciążenie treningami, co jeszcze bardziej zwiększa ich zapotrzebowanie.

Wspólne gotowanie, rozmowa o tym co jest zdrowe, czego unikać, a także wizyta z dzieckiem u dietetyka, może wiele zmienić. Wiadomo też, że jak mama powie, to nie to samo co trener czy dietetyk. Prawidłowe żywienie jest szczególnie ważną kwestią dla dziewczynek uprawiających sport. To one zazwyczaj bardzo dbają o masę ciała i potrzebują wskazówek żywieniowych, aby rozwijać się w sporcie i unikać niepotrzebnych problemów związanych ze złą dietą.

Zapraszam na konsultacje

Tu znajdziesz dietę dla młodego sportowca